Koud in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu Koud in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu

Koud in Bangkok

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Vanuit de taxi zie ik het roerige leven van Bangkok aan mij voorbij glijden. De taxi regelen was een drama. Om 4 uur 's nachts in de buurt van één van de grootste clubs in Bangkok kost elke taxirit 3000 baht. Voor dat geld krijg je er dan wel een massage bij, noem het gastvrijheid. Alleen al in de buurt van de taxi’s komen resulteert in een boekwerk aan folders met daarop je potentiële masseuse. Na zes taxi’s geprobeerd te hebben, lijkt het ons mee te zitten. De taxichauffeur gaat overstag na een welgemeende ‘fuck you’ vanwege de 400 baht die de rit zou moeten kosten volgens hem. De meter gaat aan en we kunnen gaan. Een klein wonder. Tijdens de rit bleek de chauffeur alleen geen rijbewijs te hebben. Je kan niet alles hebben natuurlijk na zo’n onderhandeling.

Vervoer in Bangkok blijft altijd vreemd. Taxiscooters die suïcidale capriolen uithalen om een weg door de file te banen zijn eerder regel dan uitzonder. Eergisteren was een uitzondering. Een man vol tatoeages, gouden kettingen, één oog en een dik horloge stopte voor mij. Dit is niet de taxiscooter waar ik mee naar huis wil. Ik vertelde mijn adres en een te laag aanbod van de prijs. Hij ging akkoord. Er is geen weg meer terug. Toen hij vertrok schoten er meerdere doemscenario’s door mijn hoofd, die varieerden van een overval tot een ritje ver buiten het centrum om daarna voor grof geld terug te moeten gaan. Allemaal vooroordelen. Die chauffeur was, ondanks mijn vooroordelen, de beste tot nu toe. Vriendelijk, voorzichtig, niet suïcidaal en dat alles voor een lage prijs.

Gelukkig zijn er ook leuke werkgerelateerde verhalen die de moeite waard zijn. Zo zat ik vorige week ergens in een buitenwijk van Bangkok te dineren met mensen die allemaal iets met affiliate marketing te doen samen met twee collega’s. Om inspiratie en kennis op te doen hadden we ons ingeschreven voor het diner. Eenmaal bij het restaurant aangekomen zaten er twaalf mannen van dertig jaar een ouder bier te drinken en te lachen. Zouden dit ze zijn? Achteraf was het ontzettend leuk om er bij te zijn. Gezellige mensen die meer dan bereid waren om ons te helpen. Één van de mannen was twee dagen geleden op kantoor om zijn product te verkopen. Volgens mij kan je dat bestempelen als geslaagd netwerken. Over netwerken gesproken. Aanstaande woensdag ben ik uitgenodigd om een opening van een atelier bij te wonen met bijbehorende publieke figuren en volgende maand gaan we naar een groot affiliate marketing forum in een luxe hotel. Ik denk wel dat ik kan wennen aan het netwerken hier in Bangkok.

Tot slot nog iets vreemds. De afgelopen week heb ik het koud gehad in Bangkok. En ik niet alleen, een jongen waar ik mee aan het eten was had precies hetzelfde. Koud, in Bangkok. Dat is bijna hetzelfde als warm op de Noordpool. Misschien dat het een teken is dat ik mij thuis begin te voelen…

DOEI

  • 22 Februari 2014 - 20:24

    Annie:

    Hallo Robin ,fijn dat het goed met je gaat. Groeten van Oma en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bangkok

7 maanden stage lopen bij Alpha Founders

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2014

Huisarrest

07 Mei 2014

Retourtje beschaving

22 April 2014

Helemaal Laos

14 April 2014

Gelukkig nieuwjaar

31 Maart 2014

Ko Samet en zonder scooter
Robin

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5099

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 28 Augustus 2014

Bangkok

Landen bezocht: