Het verlaten van het nest - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu Het verlaten van het nest - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu

Het verlaten van het nest

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 Maart 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Het is alweer een week geleden, maar ik wil het toch nog graag met jullie delen. Vorig weekend heb ik het nest verlaten. Het nest refereert in dat geval naar Bangkok en het verlaten refereert naar een weekend trip naar Kanchanburi. Eindelijk kan ik vertellen dat ik meer van Thailand heb gezien dan alleen de grote stad.

De dag begon vroeg op zaterdag. We werden door een privéchauffeur opgehaald bij onze residence om 7 uur. Na een drie en een half uur durende rit kwamen we eindelijk aan bij onze eerste activiteit: het bezoeken van een tijgertempel. De tijgertempel leek veelbelovend, maar eigenlijk was het een domper. Tijgers in een tempel zouden een goede combinatie kunnen zijn, maar dat was het niet. De tijgers zagen er gedrogeerd uit en de verzorgers waren niet bepaald liefkozend richting uit de kluiten gewassen katten. Na wat foto's en het aanzien van de onverwachte ontdekkingen waren we binnen een uur alweer onderweg naar de volgende activiteit. Bij deze, betaal geen geld voor een tijgertempel. De tweede activiteit was het bezoek van de Erawan watervallen. Zeven 'verdiepingen' telt deze waterval. In totaal van level één naar zeven zou 1,5 kilometer lopen moeten zijn. In de praktijk was dit waarschijnlijk hemelsbreed gemeten, want bij verdieping vijf kozen we voor het water in plaats van verdieping zeven. Alles aan de watervallen was tof, behalve dat het om 5 uur ging sluiten. Waarschijnlijk hadden we daar het hele weekend wel kunnen vertoeven. De grootste verrassing van het weekend was het hotel. Het was een drijvend hotel waar we met een boot heen werden gebracht. Uitgestrekt langs de rivier dreven allemaal klein hutjes. Wow. Er was geen elektriciteit of warm water, maar dat kon het verblijf niet verpesten. Toen alle spullen op de bedden waren gegooid wilden we gelijk de rivier in duiken. Helaas was dit niet mogelijk, we moesten reddingsvesten aan. Dit was achteraf zelfs nog beter. De stroming van de rivier was dermate sterk dat we best wel snel door de rivier dreven. In totaal hebben we anderhalf uur van de ene kant van het hotel naar de andere kant gedreven op de stroming. aan het einde er weer uit geklommen, naar het begin gerend om daar met dezelfde enthousiasme weer een flinke sprong de rivier in te doen. De avond vulde zich verder met alcohol en verhalen over van alles.

Zondagochtend was een bijna magische ochtend. De stilte rondom het hotel had voor een hele ontspannen sfeer gezorgd. Het bleek dat er 's ochtends om 7 uur een olifant werd gewassen in de buurt van mijn hut door iemand uit het naburige dorpje. Helaas heb ik dat gemist. Verder namen we afscheid door nog één keer door de rivier te drijven. We waren allemaal weer opgeladen om naar de laatste activiteit te gaan: een hele dag lang olifanten verzorgen in een soort verzorgingshuis voor olifanten. De dag bestond uit het maken van eten voor de olifanten, het voeren van olifanten en op einde van de dag wassen van, en zitten op een olifant. Het was fantastisch en eng om van een olifant af gegooid te worden om daarna 10 centimeter van zijn hoofd weer boven te komen. Olifanten zijn na afgelopen zondag flink gestegen op het lijstje van mijn favoriete dieren.

Na de olifanten keerden we weer terug naar het nest. Waar elektriciteit en een warme douche op ons wachtte. Kanchanaburi was fantastisch.

DOEI

• 18 Maart 2014 - 10:03

Annie:

Ha die Robin, Mooi reisverslag en die foto met die tijger vond ik heel stoer. Groeten uit Kampen