Retourtje beschaving - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Brink - WaarBenJij.nu Retourtje beschaving - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Brink - WaarBenJij.nu

Retourtje beschaving

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Het was een maandag. De dag die normaal het zwarte schaap van de doordeweekse dagen is, was opeens de beste dag van de week. In de vroege ochtend ging de reis richting Suvarnabhumi Airport in plaats van het Krits Building. Na het debacle in Laos met het visum, gingen Shirley en ik het deze keer in Singapore proberen.

Na twee uur bij geslapen te hebben in het vliegtuig kwamen we aan in Singapore, de hoofdstad van Singapore. Volgens mij is Singapore niet groot genoeg voor een andere stad, maar goed. Wellicht lag het aan mijn fantastische vliegtuig slaapje, maar het vliegveld voelde anders. Het was georganiseerd, rustig, overzichtelijk en er leek over nagedacht te zijn. Eenmaal uit de SMRT (metro van Singapore) kwamen we in een andere wereld. Het was de tegenovergestelde wereld. We waren terug in Europa. Overal Westerse mensen, groen gras en vuilnisbakken. Het nadeel hiervan is dat ook de prijzen weer Europees waren..

De grootste ontdekking was het fantastische Indiase eten. De bouwdrang van Singapore en de goedkope mensen uit India zorgt voor een groot aantal Indiase restaurants. Vaak bestaande uit een typische Aziatische keuken met veel geschreeuw en daarnaast ook veel plastic tafels en stoelen, maar dat eten. Het eten was fantastisch. Geen idee wat mensen uit Singapore elke dag eten, maar ik hoop Indiaas. De laatste avond in Singapore moesten Shirley en ik naar huis rollen omdat we te veel gerechten besteld en gegeten hadden in Klein India. Klein India ligt net buiten het centrum en is exact hoe je het jezelf nu voorstelt; chaotisch, druk en viezig.

Voor de rest is Singapore een prima stap om 5 dagen door te brengen. De gebouwen zijn indrukwekkend en er valt veel te ontdekken. Echt veel spannende dingen hebben er niet beleefd. Het was fijn om weer even terug te zijn in de beschaving. Gelukkig weet ik nu ook weer wat er zo tof is aan een stad als Bangkok (een heleboel).

DOEI

PS: Het visum is ook weer binnen voor drie maanden. Genoeg tijd om een reisje binnen Thailand te plannen!