De eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu De eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Bangkok

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Op verzoek van velen ga ik toch een poging doen, een reisblog bijhouden. Om gelijk in de stemming te komen. Het reisverslag van mijn eerste rare dag in Bangkok.

De dag begon allemaal vrijdag toen mijn vliegtuig vertrok naar Bangkok. Na 11 ontzettend saaie uren landde het vliegtuig op Suvarnabhumi Airport. Eindelijk. Toen mijn koffer de band op rolde, begon het avontuur echt. Dit was het moment om in een taxi te stappen (als ik die kon vinden) en mij te gaan begeven onder de Bangkokianen. Vanaf hier kan het reisverslag echt beginnen.

Eenmaal aangekomen bij Nonsi Residence en alle administratieve dingen geregeld waren, besefte ik mij pas echt waar ik was. Door eerder Facebook contact met Vittorio (ook een intern bij Alpha Founders) wist ik dat hij ook net geland was. Toevallig was hij nog in het complex en konden we samen op pad om de buurt is te bekijken. De tocht leidde langs het kantoor, waar het allemaal moet gebeuren binnenkort, en door allemaal kleine rare straatjes waarvan we eigenlijk de ligging nog steeds niet weten. Al met al zijn er een heleboel kilometers en indrukken voor bij gekomen. De tocht werd beeindigd in het zwembad van het complex.

's Avonds was het plan om wat te gaan eten met Alice en Shirley (wederom interns van Alpha Founders die ook in Nonsi verblijven). Oh, hadden wij ons vergist in het verloop van de avond. Shirley nodigde ons uit om mee te gaan naar een borrel waar veel Alpha Founders waren. Echt WAUW. Ontzettend toffe mensen. Allemaal jonge mensen uit heel Europa. Van Spanje tot Slowakije. De borrel verplaatste zich van een pizzeria naar een sportkroeg naar een club. De club was niveau Jimmy Who met booskijkende beveiligers, een dresscode en hip barpersoneel. Wat een avond.

Ergens om half 2 leek het mij wijs om naar huis te gaan. Driekwart van de mensen was spoorloos verdwenen en de andere waren een thaise overnachting en ontbijt aan het regelen. Jammer genoeg wist geen enkele motortaxi waar ik heen moest. Kortsamengevat was het 40 minuten lopen, heb ik meerdere protestgebieden doorkruist, aangesproken door veel thaise meisjes (of jongens, ladies aren't always ladies dus je weet het niet) aangesproken en veel zwerfhonden (die meer weghadden van wolfen) proberen te ontwijken en dat alles zonder te zijn overvallen. De protestgebieden waren prima. Aardige mensen die mij prima konden vertellen welke kant ik op moest met mijn 'lichtelijk' aangeschoten hoofd.

Nu ga ik maar weer eens kijken of het zwembad er nog is. DOEI

  • 02 Februari 2014 - 09:38

    Cora:

    Ik ben blij te horen dat je goed bent aangekomen. Zo te horen heb je het nu al een beetje naar je zin.
    Stiekem zat ik me toch een beetje zorgen te maken
    Doe voorzichtig en geniet ervan. Laat gauw weer wat van je horen.

    veel liefs

  • 02 Februari 2014 - 09:52

    Ruud Groenendal:

    Leuk! Robin, zo'n verslag!

  • 02 Februari 2014 - 10:12

    Sanne:

    Leuk je verslag!! Geniet lekker van het zwembad ;)

  • 02 Februari 2014 - 12:38

    Henk En Jetty:

    Wij hebben genoten van jouw verslag. Veel plezier in Bangkok.

  • 02 Februari 2014 - 13:51

    Danny:

    Leuk, Rob! Ik zit er allemaal in!
    Vandaag over dag twee?
    x

  • 02 Februari 2014 - 13:53

    Annie:

    Hoi Robin, Na 1dag al zo veel beleeft, het klinkt goed. Groeten uit Kampen ook van Oma en pas goed op je zelf

  • 03 Februari 2014 - 22:18

    Marjan:

    Ha Robin
    Het begin is in ieder geval goed
    Verdwalen zul je vast nog vaak en ja....die taal he.....slaat echt nergens op......
    Gelukkig zijn de thai over het algemeen behulpzaam dus thuis komen zal best lukken

    Nu nog een beetje stad verkennen
    en dan straks kei-hard werken

    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bangkok

7 maanden stage lopen bij Alpha Founders

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2014

Huisarrest

07 Mei 2014

Retourtje beschaving

22 April 2014

Helemaal Laos

14 April 2014

Gelukkig nieuwjaar

31 Maart 2014

Ko Samet en zonder scooter
Robin

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 5128

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 28 Augustus 2014

Bangkok

Landen bezocht: