Bangkokiaans - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu Bangkokiaans - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Brink - WaarBenJij.nu

Bangkokiaans

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Sinds enkele uren ben ik al een maand lang Bangkokiaan. In ieder geval ik denk dat ik dat ben. Ik kan ook inwoner van Bangkok zijn, maar dat bekt toch niet zo hip.

Een maand. Het had ook een week kunnen zijn. Een maand lang al echt aan het werk. Vijf dagen in de week naar een kantoor toe om daar de droom van iemand anders waar te maken. Gelukkig betekent het niet dat ik niks meegemaakt heb in de afgelopen dagen.

Vandaag heb ik eindelijk een 'toeristen' dag gehad. Na een maand was het wel eens tijd om de toeristische kant van Bangkok te zien. De avond feesten werd verplaatst van zaterdag naar vrijdag, zodat er vandaag optimaal gepresteerd kon worden. Met de MRT (metro), BTS (Skytrain) en boottaxi(achtig vervoersmiddel) en een stuk lopen kwamen we in oud Bangkok. In de Lonely Planet ook wel bekend als Banglamphu. Voor de onbekenden: Banglamphu staat vol met tempels en het koninklijke paleis. Verder zijn er genoeg kleine straatjes om te verdwalen en het gevoel te krijgen dat je nooit meer iets anders zal horen dan Thais. Na het zien van Wat Pho (een groot tempel complex, met ook een ontzettend grote liggende Boeddha) waren we er klaar mee. Die Thaise mensen hebben iets met boeddha's. Op zich niet zo gek, maar na twintig boeddha's heb je ze toch wel gezien. Helaas waren we toen nog niet eens door de kaartjes controle.

Over het werk bij Alpha Founders heb ik weinig te vertellen. De mensen zijn leuk, maar het blijft werken. Lange dagen waar soms geen einde aan lijkt te komen. Buiten het werk om is er meer dan genoeg te beleven, mocht het uitkomen dat we 'vroeg' klaar zijn (19.00u). Woensdag (26 feb) zijn we met bijna het hele kantoor gaan voetballen ergens op een mooi luxe kunstgrasveld. We hebben een uur in de taxi gezeten, maar uiteindelijk was het het meer dan waard. Voetballen met 30 graden zonder airco is een goede test voor je uithoudingsvermogen. Verder verzamelen we gaande de weken goede adressen om te eten. Zo hebben we ondertussen al goede adressen voor: Sushi, hamburgers, eend, noedels, kip, emmers met alcohol en pannenkoeken.

Aankomend weekend staat een trip naar Katchanaburi gepland. Een weekend vol met het aaien van tijgers en het wassen van olifanten. Verder komt er volgens de planning nog ergens een mooie waterval voorbij. Aan de beschrijving zal het in ieder geval niet liggen. Het hotel waar we slapen heeft geen elektriciteit of iets, dus we gaan helemaal back to basic.

Volgens Dropbox zijn alle foto's van de afgelopen week binnen nu en 5 uur geüpload, dus ik hoop binnenkort een selectie bij dit verslag toe te voegen.

DOEI